Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
  • Szybka dostawa
  • Gwarancja
  • Atrakcyjne ceny
  • Szybkie płatności

99.9% Pozytywnych komentarzy

2357 od 2189 osób

Średnia z 1183 ocen sprzedaży
Zgodność przedmiotu z opisem
 
5.00
Kontakt ze sprzedajacym
 
5.00
Czas realizacji zamówienia
 
5.00
Koszt wysyłki
 
5.00
BAGAŻNIKI ROWEROWE 0

Jazda na rowerze jest w naszym kraju coraz bardziej popularna. Jeśli znudziły nam się wycieczki w okolicach miejsca zamieszkania, lub chcemy połączyć jazdę na rowerze ze zwiedzaniem ciekawych miejsc, warto przewieźć rowery samochodem w dowolne, wybrane przez nas miejsce. Często nie mamy pojęcia jak wiele ciekawych i wartych obejrzenia miejsc znajduje się w niewielkiej odległości od miejsca w którym mieszkamy.

Jak najlepiej przewozić samochodem rowery?
Jest to uzależnione od wielu czynników

1. Ile rowerów chcemy przewieźć i jakim samochodem?
2. Jakie mamy rowery?
3. Czy nasz samochód jest wyposażony w hak holowniczy.
4. Czy oprócz rowerów, zamierzamy przewieźć inne bagaże poza bagażnikiem wewnątrz samochodu?
5. Czy równocześnie zamierzamy ciągnąć przyczepę?
6. Czy ma to być transport sporadyczny, czy będziemy przewozić rowery częściej?

Rowery można przewozić samochodem w następujący sposób:
- Na bagażniku bazowym (mocowanym na dachu samochodu) w uchwytach rowerowych.
- Na bagażniku mocowanym na kuli haka holowniczego
- Na bagażniku mocowanym na tylnej klapie samochodu
- Na bagażniku zamocowanym na kole zapasowym, umocowanym do tylnych drzwi samochodu.

Wszystkie dostępne w naszym sklepie bagażniki mają potrzebne atesty i certyfikaty bezpieczeństwa.

NA DACHU

Jeżeli chcemy przewozić rowery na bagażniku bazowym mocowanym na dachu samochodu musimy uwzględnić:
- Wysokość naszego samochodu i wagę rowerów. Czy damy radę umieścić rowery w uchwytach, nie rysując przy okazji lakieru samochodu, i nie narażając się na upadek, próbując zamontować rower stając na jakimś podwyższeniu?
- Nośność (max. obciążenie) bagażnika bazowego oraz dachu naszego samochodu, ciężar bagażnika, wagę rowerów i uchwytów rowerowych. Np: jeśli dach naszego samochodu ma nośność 75kg, bagażnik bazowy ma nośność 60kg, waga bagażnika wynosi 4kg waga 3 rowerów wynosi 45kg, waga trzech uchwytów wynosi 12 kg, to waga całego ładunku (61kg) przekracza nośność bagażnika bazowego i wym przypadku można przewieźć na dachu tylko 2 rowery. Jeśli nasz bagażnik ma nośność 75kg, możemy na nim przewieźć powyższe 3 rowery.
- Należy także zwrócić uwagę aby nośność 1 uchwytu rowerowego była większa od wagi roweru na nim przewożonego. Na naszym rynku są dostępne uchwyty rowerowe montowane na bagażnikach bazowych o nośnościach: 15kg, 17kg i 20kg.
- Dodatkowym parametrem ograniczającym ilość rowerów, jakie możemy przewieźć na bagażniku bazowym, na dachu samochodu jest długość belek bagażnika i szerokość uchwytów rowerowych. Rowery mogą być przewożone zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy. Na belkach aluminiowych z kanałem montażowym "T" można montować uchwyty rowerowe na całej długości belek. Na belkach które nie mają kanału montażowego "T" można montować uchwyty rowerowe pomiędzy podporami bagażnika bazowego.
- Należy uwzględnić wysokość samochodu z zamontowanymi rowerami. Trzeba uważać na przeszkody (np. niskie wjazdy do garaży). Trzeba sobie także zdawać sprawę, że szczególnie przy większej ilości rowerów i niezbyt dużej masie samochodu, środek ciężkości naszego samochodu z rowerami na dachu może znacznie się podwyższyć, co może mieć wpływ na zachowanie się samochodu podczas jazdy.
Jazda z rowerami zamocowanymi na dachu samochodu powinna być bardziej płynna. Należy unikać wchodzenia w zakręty z dużą prędkością, a także, gwałtownych przyśpieszeń i jeśli to możliwe, ostrych hamowań.

NA HAKU

Wygodniejszym sposobem (szczególnie w wysokich samochodach) jest przewożenie rowerów w bagażnikach montowanych na kuli haka holowniczego (jeśli nasz samochód jest do tego przystosowany, jeśli nie jest, można się zastanowić, czy nie warto wyposażyć samochodu w hak holowniczy).
Są dwa rodzaje bagażników rowerowych na hak holowniczy: platformy (na których przewożone rowery stoją oddzielone od siebie dystansami) i tzw. "wieszaki" (bagażniki na których przewożone rowery są zawieszone za górne ramy i nie są od siebie oddzielone).
Bardziej praktyczne i bezpieczniejsze są platformy (są najczęściej wyposażone w światła, oraz zazwyczaj posiadają funkcję odchylania lub wysuwania wraz z rowerami, co pozwala na dostęp do bagażnika samochodu)
Zalety przewożenia rowerów na haku holowniczym:
Łatwy montaż bagażnika, łatwy montaż rowerów, małe opory powietrza podczas jazdy z rowerami, łatwiejsze prowadzenie samochodu z transportowanymi rowerami, bagażnik pasuje zazwyczaj do każdego samochodu wyposażonego w hak holowniczy.

Dodatkową (trzecią) tablicę rejestracyjną należy zamówić w Wydziale Komunikacji.

Tu także trzeba uwzględnić pewne ograniczenia:
- Nośność (max. obciążenie) haka (jest podana na tabliczce znamionowej obok gniazda elektrycznego), nośność bagażnika, wagę rowerów, odstępy pomiędzy rowerami, możliwość otwarcia klapy bagażnika samochodu, bez konieczności zdejmowania rowerów (jeśli tylna klapa samochodu jest wysoka, a hak jest umiejscowiony blisko niej, to nie zawsze do się całkowicie otworzyć tylną klapę bagażnika samochodu)

W bagażnikach mocowanych na kuli haka holowniczego, można przewieźć maksymalnie 4 rowery. Niektóre platformy mają możliwość rozbudowy (np.: platforma na 2 rowery z przystawką na 3-ci rower i platforma na 3 rowery z przystawką na 4-ty rower), lub zamontowania na nich specjalnego boxa.

NA TYLNEJ KLAPIE, (Z TYŁU SAMOCHODU).

To rozwiązanie można zastosować w mniejszej ilości przypadków (Nie na każdym samochodzie. Producenci tych bagażników wskazują do jakiego samochodu może być zamontowany konkretny bagażnik) Aby być w zgodzie z przepisami o ruchu drogowym, rowery nie powinny zasłaniać świateł samochodu. Nie da się tu zainstalować tablicy ze światłami, gdyż jeśli samochód nie ma haka holowniczego, nie ma jej gdzie podłączyć (koszt podłączenia samego gniazda elektrycznego jest niewiele niższy od zamontowania haka z gniazdem). 

Bagażniki do przewożenia rowerów na tylnej klapie samochodu można podzielić na:

- Bagażniki z szynami pod rowery (Rowery w tych bagażnikach stoją na szynach i są umieszczone na pewnej wysokości. Jeśli światła samochodu są umieszczone nisko, rowery nie zasłaniają świateł i tablicy rejestracyjnej)
- Bagażniki na których rowery są zawieszone na górnych ramach (Jeśli w tych bagażnikach zaczepy ram są umieszczone wysoko, istnieje także możliwość, że rowery nie będą zasłaniały świateł i tablicy rejestracyjnej. Jeżeli zaczepy ram są nisko, rowery prawdopodobnie będą zasłaniały przynajmniej część świateł samochodu i tablicę rejestracyjną).
Trzecią tablicę rejestracyjną można zamontować do ostatniego, przewożonego roweru.

Inny podział tych uchwytów uwzględnia sposób montażu na tylnej klapie samochodu:

- Bagażniki montowane tylko na górnej i dolnej krawędzi klapy z szybkim montażem.
- Bagażniki które opierają się na tylnej klapie, i są mocowane taśmami do krawędzi
górnej, dolnej i bocznych. Montaż tych bagażników jest bardziej pracochłonny.

Na tylnej klapie samochodu można przewieźć najczęściej 1 do 3 rowerów, tylko w nielicznych przypadkach do 4 rowerów.

BAGAŻNIKI NA TYLNE KOŁO ZAPASOWE

Tylko nieliczni producenci bagażników oferują bagażniki rowerowe montowane na tylnym kole zapasowym (może dlatego, że tych samochodów nie jest aż tak dużo). Bagażniki te mocuje się na "gołym kole" - bez plastikowych osłon.
Obejma bagażnika jest zawieszona na górnej części koła, a cały bagażnik jest dociągnięty do niego taśmami. Montaż tych bagażników jest dość pracochłonny, ale jeśli nie przewozi się rowerów, bagażnik można złożyć, bez konieczności jego demontowania.

W bagażnikach montowanych na tylnym kole zapasowym można przewieźć maksymalnie 3 rowery.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Przejdź do porównywarki
Przejdź do porównywarki
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl